maandag 8 december 2014

# Maison le grand Georges




" Family makes this house a home ... " 


Terug volledig opgewarmd komen we aan op de volgende locatie, vol spanning van wat ons te wachten staat.
Zelf had ik nog nooit iets gehoord of gezien over dit huis, de naam kwam me ook niet direct bekent voor, en even voor de duidelijkheid dit huis kan je ook onder een andere naam tegen komen nl.
 Hoeve E.



Hier is iemand vertrokken tussen de soep en de patatten zoals ze bij ons zeggen.
De tafel staat al jaren gedekt alsof er iemand zou komen eten, maar helaas is met de jaren de tafel niet zo meer stabiel en zou ervan eten niet echt meer aan te raden zijn.
De kousen hangen nog aan de stoel alsof de vrouw van 'Georges' ze elk moment kan aandoen om dan haar mooie blauwe kleed aan te trekken, die mooi aan de kast hangt om gedragen te worden.



De slaapkamer trok vrij wel meteen mijn aandacht bij het binnen komen, maar om gezellig te slapen moest je ook hier niet meer zijn, dit huis staat al jaren te verkommeren, en niets of niemand die hier nog naar omkijkt, wat natuurlijk altijd heel jammer is.
Op zo'n kleine plek kon je zoveel dingen ontdekken, als je maar goed genoeg je ogen open deed.
Heel veel kleine details waren aanwezig in dit huis, de tv die nog op de kast stond, alsof je je zo in de zetel kon neerploffen en gewoon kon kijken, en met een lampje naast om het wat gezellig te maken.



Soms vraag ik me af hoe mensen hier konden leven, maar dan denk ik dat ze gelukkig waren met wat ze hadden, dat ze niks meer nodig hadden buiten elkaar en die gedachte maakt je dan weer blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten