zondag 31 augustus 2014

# Villa Cordalia




" Home is where our story begins ... "
Op een avond toen ik moeilijk in slaap kon vallen besloot ik nog even de krant online te gaan lezen, en gelukkig heb ik dit gedaan, want tot mijn grote verbazing zag ik een artikel staan dat mij wel enorm aansprak.
Ik begon het te lezen omdat het tussen de top tien stond en het niet alleen om een leegstaand huis ging, maar ook om het verhaal achter het huis, en ik was er zeker van, ik wilde het graag eens in het echt gaan bezichtigen.



De volgende dag wist ik nog maar al te goed wat ik gelezen had en vertelde erover aan Nathan, en ik was er echt van overtuigd dat het wel niet zo moeilijk zou zijn om het te vinden, het stond namelijk al in de krant.
Maar het huis ging even weg uit onze gedachten, want er waren andere gebouwen in de plaats gekomen die we ook graag eens zouden gaan bezoeken, plaatsen waar we al veel langer naar opzoek waren.



Tot op een bepaald moment terug in mijn gedachten het artikel kwam en de naam van de villa, ik ging achter de computer zitten en begon op alle mogelijke manieren te zoeken naar de villa, en helaas, het was niet zo gemakkelijk als gedacht.
Het enige wat we konden terug vinden erover was het artikel van 'Marc de Bel' ,
zijn nieuwe boek gaat een deel over de villa omdat hij zelf ook een verleden heeft met de villa.
Het zoeken werd dus weer even stop gezet.



Het huis liet me niet los en na enkele weken ging ik opnieuw hopeloos opzoek,
mensen die we kenden van in die buurt dingen gaan vragen, rond rijden in het dorpje in de hoop het tegen te komen, online zoeken, terug het krantenartikel lezen, maar dit hielp allemaal niet.
Tot ik het idee had een mail te sturen naar Marc, hij had namelijk een verleden met het huis en kon mij waarschijnlijk wel zeggen wat ik moest doen, de mail was verstuurd en vol ongeduld bleef ik verder zoeken.




Een dag later kreeg ik al antwoord op de mail en daar stond dan ook in wat ik moest doen, maar een week na de mail ging ik nog eens online opzoek en tot mijn grote verassing had ik een adres gevonden, de volgende dag zouden we er naartoe rijden, alleen was de vraag of het wel klopte.
Eenmaal er aangekomen in de straat op het adres was het zoeken geblazen, we bleven maar rondrijden tot opeens iets mijn aandacht trok en daar moest het wel zijn, vol spanning gingen we er naar toe en jawel hoor daar stond het huis waar we al een tijd achter zochten!



Eenmaal we voor het huis stonden waren we redelijk snel binnen, zonder iets kapot te maken, zonder iets te moeten doen waardoor iets zou breken, niemand zou ooit geweten hebben dat wij hier gelopen hebben, aangezien het huis ook al verkocht is moesten we heel voorzichtig zijn, het enige wat nog in het huis aanwezig is van ons, zijn onze voetstappen.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten