maandag 6 oktober 2014

# Sauna Jee


" A healthy outside starts from the inside ... "

Zondag, een dag waarop we vol energie opstonden om eindelijk nog eens te gaan urbexen, en we hadden er zin in zoveel was duidelijk.
We stapten de auto in, stelden de GPS is en weg waren we, de eerste plek van de dag was eentje die al een tijdje op mijn lijstje stond.
Maar nog nooit genoeg tijd gehad om er naartoe te gaan en dan verschillende dingen gelezen online, maar vandaag wouden we het er toch op wagen en ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb, want amai, ik was onder de indruk, zoveel was zeker. 


De auto stond een beetje verder op geparkeerd, want dat doen we nu eenmaal als we gaan urbexen.
En we liepen naar de sauna, ik voelde de spanning al door heel mijn lijf, eindelijk was het ervan gekomen, eindelijk stonden we daar.
Het naar binnen gaan ging niet zo vlot, we probeerden de eerste deurtjes maar niks, tot we een andere ingang zagen, hop en binnen waren we, en meteen viel mijn mond open.
De eerste minuten heb ik gewoon rondgelopen en gekeken en niks anders gedaan, mijn fototoestel zat nog opgeborgen, en toen ik bekomen was, was het tijd om mijn camera boven te halen.


In het begin was het terug een beetje zoeken waar ik moest beginnen en dan ben ik gewoon beginnen trekken en zo kwam ik er vanzelf in, en een ding was zeker, ik zou het hele gebouw onderste boven halen (niet letterlijk natuurlijk, want dat had iemand voor ons jammer genoeg al gedaan).
Ik viel van de ene verbazing in de andere, het was mooier in het echt dan de foto's die ik gezien had en het was groter, véél groter! 


Het was ongelofelijk hoeveel verschillende sauna's hier aanwezig waren, overal waar je keek zag je verschillende sauna's, en blijkbaar nog in perfecte staat, het was niet te geloven dat dit verlaten was.
Ik bleef een hele tijd hangen in de beneden verdieping terwijl er boven ook nog van alles te ontdekken was, maar eerst toon ik jullie nog enkele foto's van de beneden verdieping want dat was degene waar ikzelf het meest van onder de indruk was.





Het was tijd om naar boven te gaan, Nathan had ondertussen de boven ook al helemaal bekeken en kon mij dus een beetje 'rondleiden' en hij wist precies waar ik moest zijn, de boven was ook zo groot dat ik daar misschien ook wel verloren kon lopen, maar gelukkig ben ik terug met mijn beide voeten op de grond geraakt en terug veilig bij de auto kunnen komen.
Eén ding is zeker, het was een geweldig begin van de dag, en we hadden zin, zin in meer.




Ps. wanneer je van boven naar beneden kwam, kwam je dit tegen, heel toepasselijk in het hele verhaal van de sauna.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten