donderdag 19 juni 2014

# The forgotten mill



" Daar bij die molen, die mooie molen ... "

Deze blog begin ik met een liedje dat waarschijnlijk iedereen kent, niet daarom dat ik ermee begin maar omdat dit nummer heel toepasselijk is op de exploration die we hebben gedaan .
Dit stond al een tijdje op mijn to-do lijstje maar het was er nog nooit van gekomen tot gisteren.

Twijfelen bij het naar binnen treden van dit domein duurde helemaal niet lang, de spanning nam het over van mijn gezond verstand en voor ik het wist waren we binnen, niet zo'n moeilijke opgave al leek dit in het begin geen makkelijk iets.

Het eerste wat ons opviel was dat er meer was dan alleen maar de molen, want eerlijk gezegt had ik niet verwacht dat er meer zou te zien zijn op dit kleine stukje grond maar het tegendeel is waar, hier hebben we toch een tijdje kunnen rondlopen zonder ons ook maar één moment te vervelen.
Het eerste waar we binnen gingen was natuurlijk het huis dat aan de molen verbonden was, omdat dit mijn aandacht getrokken had.





Wat het hier zo mooi en leuk maakte om te lopen was dat er waarschijnlijk voor ons nog niet veel mensen geweest waren, het is dan ook een van de weinige plekken waar helemaal niks van graffiti te vinden valt, waar mensen de dingen niet kapot hebben gemaakt.
Het enige wat kapot was kwam niet door mensen, maar kwam door de ouderdom van het gebouw.
Wanneer we hier klaar waren gingen we naar de molen, spannend omdat we niet wisten wat we daar konden verwachten.





Waarschijnlijk weet een groot deel van mijn blog-lezers waar deze locatie te vinden is.
En hopelijk denken jullie er net zoals wij over, dat dit zo mag blijven en dat niet iedereen hier naartoe gaat om eens een "avontuurtje" te willen beleven, want voor ons is dit zoveel meer dan zomaar een avontuur, of het zoveelste gebouw dat we gaan bezoeken, voor ons is het meer dan dat we in woorden kunnen uitleggen, meer dan foto's trekken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten